Juhuhupp

Då sitter man här igen och kan säga "blir ju aaldrig som man tänkt sig.."
M fick trist nog ett nekande svar imorse från sin chef och lilla fisen fick vara hemma med vabbande pappa på halvdag. I förmiddags var hon, som tidigare bestämt, hemma och mysade med mammsen.
Natten annars var toktokhemsk med massa hosta, gråt och snooor. Ja.. man får skriva snoOoor när det handlar om sådana mängder..
Skrutten var uppe med mammsen mellan ca 1 och 3 och vaknade sedan tokvaken med TOKstopp nos klockan kvart i sju.
"Blööööäää" sa F's mamma och "Tjosanhejsan" sa lillfis..
Jag som hade hoppats på sovmorgon..
Istället blev det segare än segismorgon och massor med baljor av kaffelatte på sängkanten. Vid åttasnåret hade jag en listig plan att slumra till framför Hubbe och Dubbe (eller vad det där jeklas barnprogrammet på barnkanalen heter..) men icke.. strax efter att jag snirklat mig ner i sängen med armen om lillfis (så att jag skulle vakna om hon gick) märkte jag av någon somknackade mig på huvudknoppen.

"Mammaaaa, vakna maammma INTE sooova nuuu!!"

Housch.. ibland är det mindre rajtantajtan att vara tjockismams i sjunde månaden med lillfis på 2 bast.

Ankomsten till jobbet var (ja hör och häpna..) näst intill en befrielse! Lillfis var så grinig här hemma att ingenting alls passade trots mina extrema försök att tillgodose samtliga önskemål från knänivån. (vi snackar cirkus med alla gubbarna framme, playdough, vattenkritor OCH vanliga kritor..)
M fick istället sig en riktig utmaning när han kört mig till jobbet lite över elva och till och med han kunde sedan erkänna att dagen inte flutit förbi helt smärtfritt..

Älskade maken hade dock gjort fin middag när jag kom hem från jobbet lite senare ikväll. (slutade sju) Åt, fnissade och hade en rolig kväll ihopa trots en del knirr lite då och då från lillfis.

Ikväll har jag annars börjat titta lite i kalendern och funderat på om vi inte ska ta tag i oss och bestämma lite kul kompisaktiviteter framöver. Har kommit en liten bit på vägen och första anhalt blir mitt kalajs på lördag. Söndagen, stora högtidsdagen, kommer spenderas med.. fina vänner, fniss och goe-goemat. Precis som det ska vara när man blir alldeles för gammal alltså.

Vad vi mer ska hitte på får vi väl se.. beror nog på hur vädret blir och hur dagen vaknas ;)

Inatt är det min tur att sova i extrarummet och sova ut ordentligt. Lillfis kommer väl blir tokarg om hon vaknar och ser att jag inte är där men ja.. pappsen finns där och det får minsann räcka!

Ska bli underbart att sova ensam inatt.. i det svala sovrummet med fönstret bara litelite på glänt. Som godis för en utmattad tjock småbarnsmams med fetesömnbristen Allan.
så.. nattisnattis :))
0 kommentarer