Grilltajm

Juhupp så vra årets först grillkväll avklarad :)
Underbart med grillspett med extra allt och två stora glas vin till.
Yess jag drack minsann vin idag och inte vilket som helst utan äkta Chardonnay. Mmm.. den lilla detaljen att det var alkisfritt glömdes helt bort och fru Schön njöt som bara tusan. Tänk att det finns gott alkisfritt vin. Eller kan det vara så att det är så många månader sedan jag smuttade på ett glas vin att jag helt enkelt glömt bort hur det ska smaka??
Strunt samma, kändes iallafall lyx och passade alldeles utmärkt till kvällens mysmiddag!

Idag sov jag läääänge lääänge.. längre än vad jag gjort på månader och det var så obeskrivligt skönt att jag skulle kunna klippa bort en bit tå för att uppleva känslan igen. Blev tillsagd av Flisans förskoleföreståndare igår att lillfis behövde vara förmiddagar på förskolan resten av veckan för att inskolas klart.

Så.. efter en stunds ångest kom jag fram till att det självklart var det bästa och släppte iväg lillfisen med pappsen imorse. Sen sov jag.. Sov och sov och soov tills jag självmant vaknade helt utvilad klockan tjugo över nio!

Den där känslan av att vara utvilad är helt klart underskattad. Den är som en present man länge längtat efter, en bukett blommor av sin älskling eller en riktigt god middag på fin restaurang med mysigt sällskap.. underbart gott i hela kroppen!
Känslan har funnits kvar hela dagen. Piggheten i kroppen och knoppen. Inget "glömma lägga i bönorna i kaffefiltret" eller gå iväg utan plånbok och mobil.. Full skärpa hos fru schön var det idag och det kändes riktigt najs!
Efter att ha myst med långkaffe, städat och därefter cyklat och hämtat Fliset på förskolan blev det sovstund och därefter sångstund på Husiebiblan. Fliset tyckte det så kul att vi genast anmälde oss till förskolebio den 30 mars också!
Får se om jag ens är ledig då.. men jag är en sann optimist ibland :))
Ikväll blev det som sagt grilltajm här hemma och bara en sjukt mysig kväll!
Imorrn vakas det brunch hemma hos kompis Lina och Lilly.. så Ååååh!! Man kan inte säga att jag klagar på min lediga vecka ;)

man skulle kunna tro att hon är van vid att vara med på bild..


Fast även hos den mest erfarna fotomodell kan leendet ta slut..



Daisy-doo



Flickorna var kompisar HELA kvällen.. otroligt..



Kunde till och med dela på fåtöljen..



och mysa lite ihopa..

0 kommentarer