Yess det var den promenaden!

Undrars om det kommer hjälpa.. jag måste säga att jag inte kunde tagit ett enda steg till nu när jag kom hem utan att ha börjat böla. Nedrans foglossning!
Men det bästa av allt var att jag möttes av en genomsvettig make i svettblöt T-shirt med nyklippt häck på framsidan och med dammsugaren i högsta hugg.. och ett leende på läpparna! Tror att mr Schön mått ganska bra av en stunds ensamhet precis som jag och lillfisan gjorde!

Lillstrumpan var en ängel under promenaden och så himlans go och obusig. Visst busade hon men inte alls så att det riskerade att bli farligt.. Ni vet springa ut i vägen balansera på ett ben i vagnen och dyl..
Hon satt så fint i vagnen och skötte sig finfint på lekplatserna. Efter att vi storshoppat loss i grönsaksaffären och fyllt vagnen blev det fika på halva vägen hem. Vi satt ner en (mycket) kort stund innan det var dags att klättra igen. Lämnade lunchmackan som jag tagit med hemifrån på picnicbordet och gick till klätterställningen i två minuter. Hördet ett kraxande bakom mig, vände mig om och Fjuffs så var Flisans macka ett minne blott. Ett helt gäng svarta kajor hade upptckt att vi lämnat mackan och bestämt sig för att ha onsdagskalas.

Flisan tyckte först det var jättekul, för att sedan bli jätteledsen, för det var ju faktiskt hennes macka!
Nödplan ett fick tas till (Flisan snyftade att hon var huuungrig) vilken blev att ta till det vi handlat på grönsaksaffären. Salladen, gurkan mm gick ju bort.. så det som återstod var ostbågarna och chokladkexkakorna med apelsinmarmelad i. *huh* (nix de var inte till mig..)

Hatar verkligen synen av små barn i vagnar som mumsar chips eller ostbågar själva. Tycker det ser så HEMSKT ut! Bryter liksom mot allt som jag tror på med hyffsat sunda matvanor och matatmosfär när man äter..

Men men.. kände plötsligt att ändamålen helgar medlen så där satt min dotter plötsligt i vagnen ivrigt mumsandes allehanda onyttigheter och hon fullkomligt ÄLSKADE det.
Men gud som hon såg ut sen bara.. ostklibb och chokladklibb preciss överallt. Som om det inte räckte med det trillade dessutom både hon och jag på lekplatsen i geggamojjan som blivit efter två dagars åskregn. Hahaha.. vi såg ut!!
Svetten rann när vi kom hem men så nöjda vi var ändå och så mysigt vi haft det! Ont i fogarna eller ej.. det var värt det oavsett om lillebror nu behagar trilla ut eller ej ;)
0 kommentarer