Det har blivit..

En heeel del besök från släkt och vänner nu i veckan. Så många att jag faktiskt inte ens hunnit blogga.
I fredags trillade vi in i ett midsommarunderbart Degeberga och sedan dess har tiden fullkomligt rusat fram.

Härliga besök av släkt och vänner har avlösts med amningar (lillfisen Vincent äter ca eller varannan timme dagtid), blöjbyten, och sist men inte minst storasystergos!

Det är ljuvligt att vara här och ljuvligt att få uppleva den njutning det innebär att få sitt andra barn. Allt blir så mycket mindre men ändå så mycket mer.. Små saker får lov att bli större eftersom de inte överskuggas av den oro som jag kände när Flisan var nyfödd. Jag kan exempelvis ligga och njuta av att bara massera min lille gos varje kväll en timme utan att oroa mig för att jag masserar fel.. Bara att se den lille sparven ligga och njuta är bara helt ljuvligt!

Flisan fortsätter att välkomna nykomlingen i familjen med öppna armar. Hon spontanklappar honom ofta och vill ständigt vara mammas och pappas lilla hjälpreda vad gäller sätta på strumpor, byta blöja mm..mm..
När det kommer till nätterna som jag kanske var lite orolig för så får hon själv välja helt fritt var hon vill sova. Antingen får det bli pappa på madrass på golvet eller mamma lillebror i sängen. Alla får nämligen inte plats i dubbelsängen..

Det har varit varannan natt mamma och pappa, än så länge, och inatt vaknade hon faktiskt mitt i natten efter att ha sovkraschat på madrassen igårkväll, gick in och gosade mamma, för att sedan återvända ner till pappamadrassen igen när jag skulle amma lillebror. Härligt!

Tänk att allt går så bra.. det är nästan över allla förväntningar..

Imorgon har vi dock infört besöksförbud för alla släkt och vänner för resten av veckan. Inte en enda dag har vi nämligen spenderats hittills utan mindre än två besök.. Känns som att vi behöver lite lugn och ro nu och bara njuta av vår nya familj. Så kanske kanske blir det även lite mer bloggat, med och utan bilder, i dagarna :))
2 kommentarer
Milo - Mamma till finaste Miranda & keane

Låter som allt funkar som det ska där hemma , det är en helt otroligt mysig känsla att gå från att vara mamma till ett barn och helt plötsligt ha 2 barn , tänk att man kunde bli så lyckligt lottad? .. Underbart :D .. Miranda var också så där kärleksfull med Keane när han kommit till oss , visserligen är hon äldre och hon förstod mer än en flicka kanske gör men att bara se denna kärleken mellan 2 syskon sådär direkt är helt otroligt , det är nästan så man vill spara det som en doft och plocka fram till numera när dom bits och skriker på varandra hehe , men det har sin charm det också antar jag ;)

Cicci

Så sant!! Jag passar på att njuta lite extra nu så jag har energi kvar när bitperioden börjat ;)

kram till er!