Söndag och snuvig som vanligt

Sitter här och kör pekfingervalsen med lillebrorsan på armen. Planerandet och packandet håller på för fullt. Massa småsaker att tänka på och fixa inför resan på onsdag. Hjälper ju inte att jag är förkyld igeen heller. Suckelisuck.. Ska iallafall iväg och bli pillrad i halsen på VC imorgon bitti så får vi se om det är halsfluss. Var för tidigt att se det igår tydligen när jag ville bli kollad redan.
Slutsjukdomssnackat!
Igår var vi och köpten en resväska, ryggsäck, på Stadium inför resan. Har kommit på att det funkar dåligt med vanlig resväska när en dubbelvagn, en bilstol och två småkids ska med på resan.
Familjen vi byter med är underbara och har fixat en hel massa för att underlätta för oss. Blöjor, våtservetter finns bland annat redan på plats när vi kommer så vi slipper släpa på annat än de mest nödvändiga. Skönt!
Själv håller bakexperten jag på att baka bröd och kladdkaka till dem som ska finnas när de kommer som en liten välkomstpresent. Har även varit och handlat lite svenska specialiteter, svensk cider och öl och en flarra bubbelvin så de ska känna sig riktigt välkomna.
Superkul med lägenhetsbyte på många sätt så kul att maila och ge varandra tips inför resan. Ett mail om dagen blir det minst så vi och de har nog ganska bra koll på vad vi ska hitta på under semestern.
För vår del blir det en del turistfällor såklart men kanske mest de som funkar bra till just våra behov dvs. bra anpassade till minisarna! Bland annat väntar förbokat Eiffeltorn, promenade plantée, karusellåkning, Triumfbågen.. ja och en hel del annat såklart. Jag ser såklart mest fram emot konstmuséerna som jag är en redig nörd för. Har sorterat och hittat de som är mest barnvänliga så det känns som att även detta ska bli bra! Lillefis sitter ju i Babybjörnen och sover såklart men storfis ska tycka att konstmudéet är kul. Kansk inte blir de lättaste där för har vi verkligen leetat för att hitta de som har aktiviteter för minikidsen med!
Blir bland annat Pompidou vilket jag ser SÅ mycket fram emot!
Näe vetnivad. Jag suger på att få i mig frukost och nu är blodsockernivån nere i fotknölarna efter att som vanligt fått i mig latte och några flingor och en knäckis än så länge. Och nu är klockan 11.20.. fy mig!
Nu blir det mysbrunch minsann med la famiglia. Tjihuuu!
Ska fortsätta prata med Flisan om Paria vilket hon är gaanska taggad inför redan. Sjunger franska sånger innan hon ska sova varje kväll och vi har gått igenom alla de olika sakerna vi ska titta på på datorn. Igår när vi passareade en bild på Eiffeltornet tjöt hon. Kolla mamma KOLLA Gustavs torn!!!!! Tornet byggdes av Gustave Eiffel för er som inte visste det ;) Får en allmänbildad lillskrutta om inget annat..
puss på er!

2 kommentarer
Jonna

Hade ingen aning om ytterligare lägenhetsbyte; ha en trevlig resa! Fransmännen får fråga mig om de blir malmöförvirrade. I värsta fall får mina franska vänner översätta! Ha en trevlig vistelse!

Cicci

Tackar tackar för erbjudandet! Vi hade inte heller någon aning om någon frankrikevistelse förrän för två-tre veckor sedan. Kände för att komma iväg och huxflux så satt vi där på lägenhetsbytasidan igen :) Skoj ska det bli iallafall och mycket najs att dra med sig hela familjen på storstadssemester! Ses när jag kommer hem till Malmö igen som singelpingla den 7 augusti! Kram!