Tacksam

Idag har jag en sådan där dag som jag bara är sådär tacksam. Tacksam över att plötsligt ha fått en dotter som gillar vår mat utan gnabb och som desutom börjat äta helt själv utan trug.
Kanske för tidigt att ropa hej än men de senaste dagarna har varit helt fantastiska. Hon har ätit VÅR mat.. dvs idag, jasminris och sötsur kinesgryta, igår risoni och viltkyckling i sås med bland annat enbär.
Hon äter plötsligt sådant som hon aldrig har ätit förut och utan att vi behöver sitta i halvtimma/timmavis efter maten och truga i henne.
Otroligt!
Hon har till och med ätit så bra att hon inte ens orkat efterrätt på maten. Något som vi nog aldrig varit med om.. Jag är MÄTT mamma säger hon med bestämd röst och tar en stor klunk av mjölken hon börjat dricka ur vanliga glas till maten.. Komjölk säger hon stolt och slickar sina fina vita mjölkmustascher.
Det är som att hon blivit stor på ett nafs. Vi har inte hunnit med.. från liten osäker flicka till en ganska så bestämd liten dam som vet precis vad hon vill och inte vill.
Försöker vi hjälpa henne blir hon apförbaskad och kan riva det vi försökt hjälpa henne med i ren ilska bara för att visa att hon kan själv.
Lite härligt och lite skrämmande måste jag erkänna, undrar lite i smyg när förändringen egentligen började för jag tyckte det gick på några dagar..
En annan sak som jag är tacksam över är våra helt underbara fantastiska vänner. Jag tror aldrig att jag i hela mitt liv har haft så fina vänner som jag tyckt så otroligt mycket om. Är så tacksam för att de finns och för den värme jag kan känna i hjärtat när jag tänker på dem.
Ser så mycket fram emot de kommande dagarna som innehåller massor av kompismys..

0 kommentarer