Måste nog ändå säga..

att det känns helt ok nu..
Tar det försiktigt och anstränger mig så lite som det bara går men får ändå onda sammandragningar så fort jag går liite för långt. Diskade t.ex undan nu när M var på jobbet igen ikväll och gjorde alldeles för sen pannkakskvällsfika till mig och F. Tjoff sa det så kom de där nedrans sammandragningarna som ett brev på posten. Jeklans! Men.. jag fick skylla mig själv..
Det enda jag kan konstatera nu är att det tyvärr inte finns något annat att göra än att fortsätta vila. Trist men sant.

Imorrn är dagen helt tom på skojsiga events förutom vila och gos med F. (ja simmet såklart vid halv fem men det räknas inte) Får se om vi bakar något imorrn efter lunch..
Så kul att baka tillsammans och det har blivit lite utav min och lilla F's gemensamma favvishobby när vi är själva. Ska försöka klå godismuffinsen som vi klämde ihopa förra veckan. Egentligen var de menade att bli vanliga muffins, hyfsat nyttiga dessutom med vaniljkesella och bara lite hackad choklad. Men efter en "miss i arbetet" förvandlades hälsomuffinsen till inget mindre än.. GODISmuffins :))

Lilla F var i full färd med att ta ut chokladen ur godisburken när hon där även hittade en hel påse MM's och en halv påse minimaschmallows.
Något glimrade till i ögonen på henne och ja.. jag kunde inte stå emot. I smeten flög plötsligt både MM's och minimaschmallowsen medan vi fnissade som besatta båda två.
Resultatet..? Ja.. längst ner i botten på de fina prickiga fina muffinsformarna fanns några bleka platta muffinswannabes med konstigt gröna, röda och blåa fläckar.. Godismuffinsskapelserna såg alltså ganska läskiga ut men var läskigt goda att äta! Avnjöt de två sista ur påsen till eftermiddagsfikat idag faktiskt :)

Så..*flirtflirt* finns det någon där ute som vill komma hit och hälsa på  (och äta kaka) imorgon så är ni hjärtligt välkomna!!
Sätter på kaffet när ni är på väg :))
nattinattis!
2 kommentarer
Nina Wiklund

Vem vet? Kanske slår en plingeling ;)

Cicci

Det skulle du gjort :))