Låg vaken inatt..

och kände hur Harry sparkade. F vaknade som vanligt och kröp upp i min säng och sen var det svårt att somna om. Funderade allvarligt på om han kunde sparka hål på livmodern. Fattade dock snabbt att denna tankegång var ganska fjantig och släppte den i samma millisekund som den trillade in.
Men ni fattar va.. han sparkar ganska rejält den där lilla fjanten.
Det är lite speciellt när man kommit såhär långt in i gravidieten. Bebisen blir plötsligt en individ i magen som man känner litegranna på något oförklarigt sätt. När jag tänker på Harry så är han redan någon för mig. En känsla av någon som växer där inne.. Kan se små plirande ögon framför mig.. ögon som kommer titta skeptiskt på sin mams när han väl trillat ut. För mig är nog Harry redan en lite av en tuffing. Iallafall har han tuffa sparkar redan :)

Åkte iväg med F i eftermiddags för att smygspana på en vagga. Är lite sugen på att köpa en i tyg som man hänger i taket men har inte bestämt mig riktigt än. Det där med nattamning är ett härligt aber som, efter min senaste erfarenhet, underlättades rejält med samsovning. Därför är jag inte säker.. men annars gillar jag verkligen tanken på en mysig takvagga brevid sängen.
Klicka här om ni inte vet vilken jag menar! Funderar även på denna här ..
Hittade såklart ingen vagga men fick en grymt mysig utflykt med F!
Inhandlade idel mycket nödvändiga ting.. ja vi sparar ju till hus så det gäller liksom att prioritera det viktiga ;)
handlade därför:
  • godisskål med Labanmotiv plus tillhörande sked
  • 3 meter vårgrönt bomullstyg att klä mina tavlor i vardagsrummet med
  • ett paket silvriga kylskåpsmagneter
Ni förstår va.. viktiga grejjor ;)
Knatade in en sväng på djuraffären för att F skulle få hälsa på de randiga fiskarna. Ända sedan hon såg "Hitta Nemo" första gången är dessa små djur otrooligt faschinerande. Faktum är att hon tjuter i stort sett varje gång vi råkar passera Hornbach att vi måste säga hej till Nemo. (Hornbach har en stor akvarieavdelning för er som inte visste det..)
Hälsade även på kaninerna, några hundar och fåglar i djuraffären. Fick dock gå ganska så snabbt efter att en liten kaninunge nosat på F's jacka och skrämt vettet ur henne.. Väl ute lugnade hon sig men blev sedan stoppad av två olika tantgäng som ville prata med henne om de fina paljettbyxor hon valt att ta på dagen till ära. F var dock inte så sugen på att prata tillbaka..

Ikväll har vi haft en riktig socionommiddag här hemma; hemlagade bönbiffar (kokade bönorna imorse..) med tomatsalsa och nybakat bröd. Mmmm.. till desserten fick vi fruktsallad med hemlagad vaniljglass. M fick F att säga "frukt är godis" hundra gånger under tiden vi åt efterrätten.. kändes ju heeelt normalt.. Efter det gick han och F och länsade skåpet på skumtomtar.. hmm..

Avslutar med lite bilder från dagens morgonmys och utflyktande!

Lunchpaus för dockan pappa.. "mamma kan du ordna mat till pappa"?!


Sådärja.. äntligen låtsaspasta och välling fixat..


Hejdå huset nu drar vi på utflykt!



Ibland är det ganska skönt att F sover middag i bilen..


Woooaw, Nemo!


...

1 kommentar
Nina Wiklund

Hade en Leander till Noah och var supernöjd med den. Jag hade valt den eftersom den är lite öppnare än den andra. F vill ju oxå kunna kika ner på lillebror ju ;)