Bara må bra..

är just precis vad jag och storasyster har hittat på idag.
Dvs.. förmiddag i mysbrallisar ivrigt bakandes diverse bröd, kakor och god lunch till vännerna lilla E med medföljande mams. Kände mig helt omotiverad idag att mer än knappt dra en borste igenom håret och kände att jag näst intill var nära att inte ens byta tröja efter att storasyster nyst en gigantisk nys över hela mig just innan gästerna trillade in. Bytte dock för lilla E's skull.. ;)
Älskar sådana gäster.. som man inte alls behöver känna att man måste piffa för eller vara någon annan än den man verkligen är. Gäster som bara kommer utan att de märks mer än att trivseln hemma ökar med några hundra procent. Det är mys och avkoppling det på riktigt!
Njöt verkligen av lunchen gräddig broccolisoppa med gorgonzolaost.. ääälskar ju gorgonzolaost vilket ju dessvärre är fasligt förbjudet när man har en liten fis i magen. Som tur är går det an att äta den med god aptit när den är tillagad och varit uppe och vänt vid kokpunkten. Och det kunde man minst sagt räkna med att dagens soppa varit!
Storasyster fick "blinkalillastjärna-pasta" (som hon kallar den) till lunch. Dvs. små pyttiga pastastjärnor som alltid slinker ner som smort utan trug trots snuva och andra olägenheter.

Efter lunch gav vi oss alla fyra på knaten och lilla E somnade nästan innan vi hann ut från gatan. Storasyster kämpade i det längsta tills lilla E's mamma tog över styret och med bestämd hand rattade buggan mot sömnlandet.
Innan M kom hem ikväll hann jag och storasyster, efter lång mysstund i sängen, även med en runda till lekplatsen minsann. Döm av min förvåning när jag skådar dottern sätta fart mot gungorna och lyckligt tjuta "goooongaaaaa".. Hon som aldrig gillat att gunga..?! Nu plötsligt gick det.. eller.. iallafall en liten stund..
Ikväll blev det bullar*2 i sann frystömningsanda här hemma. Läskiga färdigmammascansbullar och potatiskroketter. Isch!
Har inte handlat på evigheternas evigheter amen och var inte alls upplagd att förlägga dagens ledighet i någon trist butik så frystömning it was..
Ekar i kylen nu och innehållet i frysen börjar även det tömmas på intressant innehåll.. antar att det får bli en sväng till Maxi i helgen innan vi får gäster på lördag kväll..
Nä, nu är de dags att mysa in sig i sängen och gosa med la familglia! Imorgon kommer min praktikant lilla F :))
tjingling




0 kommentarer