ärligt talat nästan lite nervis..

Idag var Ms allra sista föräldralediga dag för denna gången. På måndag väntar det jobb, som han varit ifrån under nästan fem månaders tid, på att slå upp dörrarna för honom. Och om precis en månad börjar det riktigt familjelivet när vi ska påbörja storasysters inskolning på dagis. Men.. innan dess väntar en annan sort prövning. Inte en hemsk eller särskild jobbig sådan, mest angenäm, men ändå PRÖVNING!

Eftersom vi inte fått plats på vårt dagisval numero uno förräns om en månad, och de sista ihopaskrapade lägstanvådagarna hos försäkringskassan verkligen är räknade.. Så har vi helt enkelt fått ta till en annan lösning.
Vi skall under en månads tid bo tillsammans fem personer i vår lilla ombyggda tvåa! Succeeeé! :) På måndag flyttar mina föräldrar in för att bo här ca fyra dagar i veckan i en månad framöver. Eftersom mormor och morfar bor en bra bit bort är det inte möjligt för dem att åka hem emellan så de ska helt enkelt bo här hos oss.

Jag tycker det ska bli roligt, missförstå mig nu inte! Men.. det är med en viss oro i maggropen jag ser fram emot måndag. Fyra vuxna och en liten människas viljor ska samsas på en relativt liten yta och det under en ganska så lång tid.
Men, det kommer säkert och gå bra och jag tror att vi samtliga inblandade i det stora samboskapet är ganska så taggade inför uppgiften!

Storasyster är iallafall taggad. Imorse när hon och pappa skulle köra mig till jobbet stod hon en lång stund tyst och tittade på när jag sminkade mig. Till slut sa hon:
"Men mamma, var ÄR mormor och morfar egentligen.. de skulle ju komma och passa. Mormor och jag lagar köttbullar som man rullar och rullar och rullar" Samtidigt som hon visade mycket intensivt hur man rullade med händerna i luften.
Jag svarade att de kommer nästa vecka och vi har en hel helg med en massa roligt framför oss innan det är dags. Dop imorgon.. knytismysbrunch med fina vänner på söndag.. Ja en hel massa kul!
Storasyster såg då ännu mer konfunderad ut och sa efter en liten stunds ytterligare tankeverksamhet:
"Mamma mormor och morfar är nog hemma och tar hand om granen.. men de kan ju ta med sig granen hit!"

Hon är så söt min lilla skrutta.. så fin och eftertänksam! Hon tyckte nog att hon hade kommit på lösningen hur hon skulle få mromor och morfar att äntligen komma hit efter allt snack!
Så.. mamma/mormor om du läser det här..
Ni är så himlans välkomna på måndag. det ska bli underbart att få ha er här och få en vardag tillsammans. Något vi inte haft på minst femton år.. Men.. snälla.. ta INTE med er granen ;)
1 kommentar
Mamma/Mormor

Ja jag tror vi alla har samma skräckblandade förtjusning inför äventyret men jag vet att vi alla kommer att göra allt för en skön minnesvärd månad.