Inskolning dag 5

Idag var dags för fem för inskolning och klockan var slagen för F's mams att lämna henne helt solo på el förskolo. Vet inte riktigt vad som hände för jag var faktiskt inte så nervös. Känns som att jag slutat vara så nojjig över saker som jag helt enkelt inte kan påverka vilket är kalasskönt!

Gick upp och hoppades på att morgonen skulle bli lugn och snäll om ni förstår vad jag menar.. ni vet frivillig frukostätning, potta och påklädning..

När jag väckte F strålade hon kanske inte direkt men gick frivilligt å pottan och svarade meddetbums när jag frågade vad som önskades till frukost.

"AVOKADOOO" sa hon bestämt och jag såg väl kanske för en sekund något förvånad ut men tänkte; ah vad 17, vill hon ha det så kan hon väl få det. Hon sa ju inte godis iallafall..

En hel avokado senare så slank även lite joggis och macka ner innan det var dags att klä på sig. Pratade om lekplatsen under tiden och att F skulle gå själv på förskolan idag utan mamma som skulle arbeta. (lögn påfunnen av förskoletanten och inte av mig!) F var exalterad till tusen och påklädningen gick galant. Hon skulle ju till förskolan själv, jättejättespännande!

Lämnade på förskolan kvart i nio utan att en endaste liten tår fälldes från lillfisen. Fick order från dagistant att vinka i fönstret när jag gick men se det gick inte alls för sig.. Nope nepp för F's mams grät när hon gick så vinken kom, men jag klarade inte av att titta..
Fjantbölade i bilen på väg ner mot stan. Ingen aning om varför egentligen.. så samtidigt som tårarna trillade skällde jag på mig själv. Jo.. sant.. jag skällde faktiskt högt på mig själv i bilen..
Torkade tårarna när jag kom ner till Caroli och parkerat bilen. Snuffsade upp mig, tuffade till mig och begav mig in till en underbaar mysfrukost hemma hos lilla L och hennes tjockismams.

Som tur var fick jag låna lilla L att gosa med hur mycket jag ville, för det kändes hur konstigt som helst att vara barnfri en jobbfri förmiddag. Lilla L, pillimariskaste ettåringen i stan, och likså busfrö, gjorde att vi hade fullt upp och de två timmarna fullkomligt rusade iväg.

På väg tillbaka på förskolan igen såg jag alla barnen gå hand i hand med ett snöre emellan sig på väg hem från lekplatsen.
Då var det färdigt igen.. tårarana trillade.. Väl inne möttes jag av en liten F på pottan ocm sken upp och började hoppa upp och ner när hon fick syn på sin mams. Gosade och kraaamade hennes näst intill sönder och samman innan det var dags att sätta på ytterkläderna då jag till min stora förvåning hör jag då min egen dotter säga:
"Jag vill stanna kvar här mamma"
hmm..
och en gång till lite högre:

"Mamma inte gå hem stanna kvar!"


Man kan inte låta bli att bli både lycklig och lite konfunderad efter ett sådant uttalande men absolut allra mest GLAD. Tänk vad underbart att F trivs så bra att hon inte ens vill följa med sin gamla tradiga mams hem!
Behövde iallafall inte truga så länge utan lilla F gav sig ganska så snabbt ändå.

På väg hem blev det kalasmat med hem. F fick välja precis vad hon ville och valet föll på cheeseburgare och jordgubbsmilkshake. Sagt och gjort Mc donken here we came!
Maten slank ner som smort i den trötta sönderbusade lilla skrutten. Sömnen behövde vi inte heller vänta på någon längre stund innan den kom på den dagliga rundan med gråa faran.

I eftermiddags fick jag och F finbesök av en annan tjockiskompis som vi verkligen saknat nu i över en vecka. Stadigt tillfrisknande men fortfarande inte helt purfriska J kom på besök med Tuvanduvan skinande som en sol. Tuvan hade blivit jätteglad när J berättade att de skulle gå och hälsa på hemma hos F på vägen hem. "Och äta Kaka" hade hon sagt med ett stort leende.
Fniss.. måste börja bjuda på normala fikor snart.. men gillar man kakor så gör man och det gör fru S verkligen ;)
F fick en jättefin klänning i present av Tuvan som föll i god jord. Hon fick dessutom löfte om att få låna "Dora the explorer" över helgen vilket fick F att dansa i sjunde himlen.

En fotosession, och jag vet inte hur många omgångar av kurragömma, senare vinkade en ganska rejält slutkörd F och mams av kompisarna i dörren.

Vad vi gjorde sen..?

Ja gissa.. börjar på s och slutar på ängen...

Imorgon är det äntligen dags för min och M's lyxutflykt till Köpenhamn och boende på femstjärnigt hotel. Ska bli såå härligt så det är bara inte klokt!
Men vetnivad.. om jag ska vara ärlig vet ni vad jag längtar mest efter..?
Att få sjunka ner i hotellsängen imorgon kväll, mätt och nöjd, krypa in i M's famn och bara ligga och mysa tillsammans i lugn och ro. Vetskapen om att ha en hel natts sömn framför sig och sova hur länge vi orkar dagen efter.. och sen.. äta hotellfrukost i timmar..
ååå underbart...

Här kommer några fina bilder från dagen :)

Mysfrukost med stort M hemma hos lilla L


Tillfrisknande och pillimarisk liten L


Lycklig liten F nyutmutad från förskolan


God muta :)


Mmm..


Äntligen.. en tillfrisknande J och Tuvanduvan
2 kommentarer
Lina & Lilly

Hejsan!



Hoppas att ni har haft en riktigt skön helg. Kan inte du maila mig de två bilderna på mig o Lilly som du har lagt in på bloggen? Kram PS : [email protected]

Cicci

absolut!