Oii

vad trött jag varit ikväll. Sådär knalltrött som bara jag blir när jag är på tjocken.
Men, dagen har ändå varit kalas och jag tycker nog att nu, precis just när det är dags att gå och lägga sig, börjar orken trilla in igen. Grrr..

Dagen idag inleddes med en märklig ofrivillig sovmorgon. Var uppe med Fliset och M klockan 7 och skulle eg ha knatat upp och gjort frukost vid åtta när jag plötsligt la mig ner på sängen igen och till min stora förvåning somnade om!
Minns att jag vaknade till och tänkte "jamen bara en liiiten stund då" och sen huxflux vaknade jag nästan enochenhalv timme senare med sovfradga i mungipan och tänkte "Vad hände!?"
Slog en glutt på mobilen som låg brevid och såg att det mycket tomma huset från igår nu inte längre var tomt och dessutom i behov av sällskap.

Snabbt in i duschen och snabbt på med kläderna och gnugga sömnen ur ögonen. Undrar om det bara är jag som blir segare än våra skumtomtar i skafferiet av att försova mig..
Kaffe hann jag ialalfall få i mig innan jag pinnade ner till det tomma, numera fulla, huset där det bjöds på frukost. Trevligt värre att få både frukost och tjockissällskap en ensam morgon utan F!

M ringde på vägen till förskolan lite i tolv och förvarnade om arg F som han lämnat imorse.
Men.. när jag steg in genom köksdörren på förskolan var det en överlycklig liten F som mötte mig med största kramen på länge. Hon var såå lycklig och tog mitt ansikte i sina händer och bara tittade mig djupt in i ögonen och sen pussade hon mig flera gånger på raken.

F hade idag ätit frukost OCH lunch (vitkålssoppa..!!)och var lyrisk över att få berätta allt hon hittat på för sin lika lyckliga moder. På vägen hem från förskolan deklarerade dock F att hon var myycket hungrig igen och vetnivad den förtppade mamsen gjorde då??!!
Jo, hon körde och köpte en hamburgare till sin dotter på drive-innen IGEN för andra dagen i rad. (!)
Skrämmande..
Se där vad lite pussar och kärleksförklaringar kan göra. F tag lärdom.. eller kanske inte..
Helt otippat åkte 3/4 av burgaren ner i ett naffs och sen somnade den lilla fisen som en stock. Bion som vi, läs jag, planerat sovs därmed bort och fick bytas ut mot sportlovspyssel på IKEA istället. Mycket trevligt för övrigt och F's mam went totally bazurk vid värmeljushyllan och införskaffade inte mindre än ÅTTA paketer värmeljus på vägen ut.. pinsamt..

På vägen hem från IKEA blev det pitstop på Coop för blöjinköp eftersom lillskruttan fortfarande inte kan kissa på potta på förskolan. Hemma och ute funkar det kanon men där.. nej det går helt enkelt inte att kissa än trots att hon verkligen försöker. Stackars lilla skruttan..
Väl på Coop blev det såklart inte bara blöjor utan en massa annat och minsann även två par urcoola byxor till F. Trodde inte man kunde hitta fina jeans på Coop, av alla ställen, men dessa var verkligen ursöta och snygga!

Ikväll har det inte blivit mycket gjort mer än middag här hemma. Kassler, spetskål, potatis och ostsås stod på menyn. Ja och så klart den obligatoriska fruktsalladen till efterrätt. Gott tyckte jag som frossade i huvudräyttskålen ensam.. Har nog fått en liten hungup på det där med kål just nu för igårkväll var det broccoli som fru S åt som godis..

Imorrn är sista lediga dagen denna veckan sen väntar jobb hela helgen. Inte mig emot eftersom jag har världens goaste kollega på helgerna! Ja.. och sen mysig bortamiddag på lördag kväll med eventuell fondue. Ska bli myycket kul och spännande!
Men nu.. nattisnattis..!
0 kommentarer