Ms Toalettski t/r

Detta var egentligen tänkt att bli ett strålande glatt inlägg om Stockholmsresan och den myshelg vi därefter haft. Och.. allt hade klaffat kalas om inte allt vänt som en pannekaka idag vid tvåsnåret!

Stockholm var fantastiskt roligt och helgen hur mys som helst. Startade dagen idag med låång härlig lyxbrunch med fina vänner. Skulle precis ta en vända till favvisbutiken Emmaus för att spana inredningprylar i grönt till mitt "nya" vardagsrum när illamåendet slog på som en käftsmäll. Fina vännen L fattade nog ganska så snabbt att jag inte var som jag skulle och ringde M (jag hade såklart glömt mobilen hemma..) som kom och hämtade upp pronto.

Åkte hem och vilade efter en vända på toaletten. Kände att; "jamen det är nog inte så farligt.." Vill ju jobba imorgon för att slippa höra fler kommentarer från jobbet om att; "jag aldrig är där.."

Men.. allt eftersom timmarna trillat på har allt bara blivit värre.. Ärligt talat har precis kravlat mig upp från fosterställning på golvet framför toaletten och grabbat datorn för att få något annat att tänka på. Ingenting INGENTING inte ens en matsked vatten stannar kvar i min mage just nu utan kommer i retur inom tio minuter.
Fy f-n!
F frågade först varför jag hostade så konstigt i eftermiddags men har alltmer blivit orolig efter hand. Kramat mig hårt och frågat om jag har ont i magen. Känns som att hon försöker ta hand om sin mams även om hennes mams kämpar som en gnu för att hon inte ska märka hur kass jag är.
Lilla stumpan.. så liten och så omtänksam redan..
Hela eftermiddagen har hon legat brevid mig och kramats under täcket. Försökte först hålla henne borta för att inte smitta men kom fram till att den ångest det väckte i henne liksom inte var värt det. Så.. hon har snällt fått ligga där och marinera i mina baciller.. Har försökt använda en liter handsprit för att skona henne så vi får väl se om hon klarar sig. Hon har ju precis blivit frisk..
Hoppas bara det inte är någon fara med Harryliten i magen. Kan inte låta bli att oroa mig lite fastän jag inser att det säkert inte är någon fara.
Hoppas hoppas det vänder snart för usch.. kräkis är verkligen helvetet på jorden..
0 kommentarer