min dotter..

Igår var ju som sagt mormor och morfar här för att hälsa på. Eftersom F börjar förskolan nästa vecka skulle det inhandlas ett styck par nya allvädersstövlar efter F's sovstund. På rundan skulle även F's moder pssas på att inhandla en ny BH eftersom en glädjande nyhet för myggbettet Schön är att alla gamla plötsligt blivit för små.

Väl inne på BH avdelningen var F's humör på topp och hon ställer sig glatt för att gå igenom BH-hyllan med mammsen. Avdelningen är full med tanter som även de letar koncentrerat då min dotter får för sig att busa lite.

Med bestämd min grabbar hon plötsligt tag i den fulaste skapelse jag någonsin skådat, som närmast kan beskivas som hudfärgad gigantisk mormorsbh. Och då snackar vi inte min mammas style utan MIN mormorsstyle..

Med BH'n i handen ser hon sig om och tar sats så att ALLA på avdeleningen skall höra henne:

"Den här BH'n ska jag ha, MÅSTE ha mamma, MÅSTE prova"

paus och ögonebrynen rynkas och den lilla näsan skrynklas ihopa till en myycket bekymrad min.

"Mina tuttor trillar ur mamma, MÅSTE ha BH'n för mina TUTTOR trillar ut"

*gapskratt*
"
Mammaaaa mina TUTTOR trillar uuuut"

*gapskratt och springer viftandes runt bland tanterna med BH'n i högsta hugg pch tar sikte på provrummet*

Mamma och mormor skyndar efter och den lilla fisen som skrattar så hon knappt får luft. Faktum är att hela avdeleningen skrattar så de knappt får luft..
0 kommentarer