Lite aktuell mag-&-mamsfakta kanske?

Besöket hos bm gick kalas idag. F som nu är helt och hållet torris (ta i trä) inledde besöket med att gå på toaletten. Ååå jag blir fortfarande lika lycklig varje gång. Efter det rev hon ner skötbordet och försökte pilla upp papper ur toalettpapperskorgen men det är ju en helt annan historia eller hur..?

Förskolan gick förresten inte så jättebra idag.. F hade visat sin lite mer bestämda sida idag och TVÄR-vägrat att gå ut med de andra barnen på gården. Hon hade skrikit för full hals och inte lugnat sig förräns de helt kallt konstaterade att; på denna förskolan går man ut på gården, så är det bara, basta!

När jag kom och hämtade henne hade alla barnen gymnastik inne i gymnastiksalen och kastade med bollar. F stod och såg ut någonting mellan sur och förvirrad över alla bollar och barn som sprang runt. När hon fick syn på mig började hon att storgråta och kastade sig i min famn. Men.. när jag ignorerade att hon grät och pratade på som vanligt började hon meddetsamma berätta att hon busat i snön och haft roligt.
Hmm..
Min teori är att hon inte tror att vi ska kunna hitta henne om hon går ifrån förskolan. Finner helt enkelt ingen annan anledning eftersom hon i vanliga fall ju bara älskar att gå ut!
Ikväll har hon somnat tidigare än någonsin i hela sitt liv så jag tror att det också kommer påverka att dagen imorgon blir betydligt bättre (hoppas jag iallafall..)

Japp nu åter till mag-&-mamsfaktan! dagens besök hos bm avslöjade följande spännande fakta:

  • Jag hade bra järnvärde trots att jag vägrat äta järntabletter. (HA! told you so!!)
  • Jag hade gått upp fyra kilo
  • Magen är denna gången 2 cm större än förra 25 istället för 23 med F i samma vecka.
  • Blodtrycket är bra 120/75 trots att jag var ganska upphittsad av stundens allvar vid dagens beök :)
  • Lillplutten Harry i magens hjärta låter precis som det ska.
  • Min bm är ganska övertygad om att Harryliten kommer att komma allra senast den 10:e juni. Anledning mina ultraljud, F är född en dag före BF samt att barn nr 2 ofta kommer lite tidigare. Man kan ju alltid hoppas..
Besöket hos Nettanbettanspättan firades med en hamburgare på Entré. Vi blev beordrade att köpa en halskrage idag av förskolan och F var ju bottenhungrig redan när vi kom till Nettan så.. ja.. ok.. ;
Det var jätteroligt att ge henne hamburgare idag för att jag älskar henne så himlans mycket och hon älskar verkligen hamburgare. :)
Hela, HELA burgaren gick ner i ett nafs och efteråt lyfte hon stolt upp tröjan och visade sin mätta mage för alla som ville se. Sötnoffsan..

Nä nu är det nattisnattis!

PS: Hemlisen hanns med i eftermiddags och kommer förhoppningsvis att färdigställas imorgon. Äntligen är mitt lapptäcke som påbörjades när F var ett halvår näästan färdigt! Pinsamt att det tagit sån tid..

Kommentar överflödig


Stoor mage


Mycket roliga gardiner på BK


Mycket tomt hus
1 kommentar
Jonna

Amen amen! Se där. Vår dörr. Synd att jag inte var hemma. Ärenden och åter ärenden. Idag jobbar jag dock hemifrån om du skulle ha vägarna förbi.