Tredje advent

nope hon klarade sig inte inatt heller. Trots att hon inte kräktes igår på dagen hade jag knappt hunnit lägga mig inatt förräns det var dags igen.
Men.. bara en gång iallafall. Idag verkar det som att maginfluensan är på väg ut från andra fronter om ni förstår vad jag menar och kanske kanske kan hon få gå på sitt eget födelsedagskalas på förskolan imorgon. Hoppas.. gud vad jag hoppas..
Lillebrorsan har givetvis blivit förkyd samtidigt så det är ju bara elände i den Schönska famijen för tillfället. Fast det gör ju inte så mycket.. det viktiga är att vi blir friska tills nästa helg då hela tjoballongen med katt och tusen miljoner kläder, julklappar och saker beger sig till Degeberga hills.
Det ska bli ljuuvligt!
Alla schönisar körde ner till stan idag och vandrade runt en sväng. Köpte julkappar till syrran med familj och minsann om jag inte även shoppade loss på ännu mer smink till mig själv!
Är det något jag ALDRIG handlar så är det smink. Gammalt MÖK skulle jag vilja kalla det som legat och skramlat i sminkväskan. Nu är den istället lagom full med allehanda finheter och riktigt bra grejjer har jag faktiskt lyxxat på mig.
Tänkte som såhär att ska man handla och handlar ca vart femte-sjunde år så kan man minsann köpa bra grejjer som man blir riktigt nöjd med.
Så.. nytt mineralpuder och kajal inhandlat med hjälp från personalen på Hansa blev det vid dagens shopping. Kul det ska bli att prova och känna sig lite fin mitt i allt snor och ja.. ;) you know..
Köpte även en mjölkkanna (sprängde den förra i micron för två år sedan..) i present till mig själv. Den var bara ja den var så fin så fin som snus!
Mycket nöjd och vad piggar upp bättre än lite egoshopping när modet sviktar..?!
Lillebrorsan är helt ok ikväll trots förkylning och Flisan sitter i köket och leker med lera. Känns ändå ganska bra trots att det fortfarande finns en svag eftersmak av det inställda kaljset.
Imorgon har vi ingenting alls planerat. Ska bli skönt att ta dagen som den kommer nu med den sviktande hälsan. Fick inbjudan till middag och extrakalajs för Flisan i Kävlinge imorgon kväll men inbjudan drogs attans kvickt tillbaks när jag berättade om helgen. Blir nog att jag och Flisan sitter hemma och pussas imorgon kväll och Martin och Vincent drar iväg själva till byen för att handla julklappar till... MOI!
Heheh jag GILLAR jul och prutt på detdär jag sa innan att vi inte ska köpa julklappar till varandra jag och M. En finfin platt-TV ska det bli och minsann om det inte blir några andra små grejjer också. Han får ju en XXX iallafall (censur pga att jag från säkra källor fått reda på att M börjat läsa bloggen på jobbet *huga*) *fniss*
Nä nu ska jag surfa på juklappar!
0 kommentarer