Mamma jag är så trött att jag är trött på.. ALLT!

Det var hur Flisan kommenterade sin treårsdag igårkväll när alla paketerna låg framför henne som ett godisbord..
Trött på ALLT var precis hur jag kände mig imorse när jag vaknade i ett hus överfullt av nedkräkta lakan, täcken, mattor och med kylen och frysen full av ouppäten kalasmat. Bordet i köket var en sorg i sig fint uppdukat med hela Blixtenuppsättningen kalastallrikar, servetter, glas, ballonger mm som jag köpt till kalaset. Alla kalasdeltagare skulle fått varsin ram som skulle pyntas och ett fint kort på dem själva och Flisan som skulle få hänga med hem. Taket var fullt av ballonger och girlanget och ja.. mitt i allt kalasandet kände jag mesta av allt bara för att lägga mig ner och gråta.
Både jag och M hade ont i kroppen av trötthet efter att ha varit uppe halva natten och vaknat av minsta gny från Flisan beredda på att rusa upp och byta sängkläder igen.
Sista vändan inatt blev klar vid ettsnåret och efter att ha packat in i tvättmaskin och plockat upp fy.. usch i hela hallen var nog klockan närmare två.
I förmiddags såg Fliset iallafall ganska så pigg ut ändå och ville faktiskt ha en liten macka till frukost. Väntade hålögda över att den skulle komma i retur men döm av vår förvåning när den fick vara kvar!
Flisan såg ganska hålögd ut själv men kämpade ändå på och lekte lite med sina födelsedagspresenter. Rastlös var förnamnet på hur hon var och både M och jag kunde märka att hon var ledsen att det blev som det blev igår. Magsjuka och kaskadkräkningar tjugo minuter innan gästerna kommer.. Livet är INTE rättvist ibland.
Planen var ZOO söndag men med gårdagens öde kändes det som att hela familjen behövde piggas upp. Maginfluensa och min förkylning kändes inte kompatibla med utomhusdag och ZOOutflykt ens på söndag och tja huxflux bestämde vi oss för att bulta på kidsen kläder och köra och handla lite julkappar för att pigga upp oss.
Syskonvagnen kördes in i bilen och picnickorg packades och tjoff iväg. Blev en sväng över sundet, barnen sov hela vägen, och sedan en hel del klappar inhandlade i ett varmt gott köpcenter. Barnen satt snällt i vagnen båda två och Flisan såg hur nöjd ut som helst där vi pallat upp henne med dricka och filt. Framåt eftermiddagen/kvällen piggade hon till sig och deklarerade att hon ville ha hamburgare. Sagt och gjort hamburger it was. Tre bett senare var hon nöjd men ändå.. hon fick ju hamburgare på sin extrafödelsedag.
Just nu sitter jag här ensam och skriver, M och barnen sover sedan några timmar och jag borde nog också knoppa in. Har tagit en städrunda i lägenheten och städat undan en del kalasgrejjs men ändå låtit alla presenterna vara kvar frame. Hoppas Flisan vaknar riktigt pigg imorgon så hon kan köra ett lekrejs med alla sina nya saker.
Nä nu ropar sängen..
tjingeling
Ingen kul treårsdag :(


Något bättre extrafödelsedag..




Flis satt mysigt i vagnen och lillebror också.. en stund..




Han tyckte nog att det kändes lite märkligt att sitta upp och åka :)




trött Flis




Blev iallafall tårta ikväll även om huvudpersonen mest ville blåsa ut alla ljusen..






snippsnappsnut så var det skruttnaste treårskalaset slut..

0 kommentarer