Lite som spetälska

fast ändå inte..
Ingen vill träffa någon som haft kräkis så vi var solopinglor idag jag och kidsen. Koncerten ikväll, restaurangbesöket och allt mammasnack med polarna Sofia och Maria blev.. inställt.. Usch vad trist!
Menmen.. vi har lovat varandra dyrt och heligt (iallafall jag och Maria) att det efter jul blir middag för oss iallafall på stan. Sofia får vi väl se om hon vill följa med sprillans nybliven mams som hon är då.

Nope istället blev det en busdag för oss här hemma och en mycket kort men intensiv julshopping ikväll med syskonvagnen. Herregud det DÄR gör jag inte om... *huh*
Mina kids var hur snälla som helst men de andra julhandlarna var true eevil.
Vi fick julkapp till pappa från Flisan fixad. "
Det är en MÖÖÖSSSAAAAAA" ropade Flis så fort pappsen kom innanför dörren.. jaja..
Hann även med att köpa en hel boksamling med alfabetsböcker till Flisan (givetvis utan att hon såg dem), lärarahandledning fanns med samt ett bokstavsspel minsann. Ska bli jättekul att får lära henne!
När vi kom till Flis inköp av paket till lillebror (pyjamasfrack med fluga..) fick jag TOKSPEL och drog ut från Lindex snabbare en kvickt. Ja plötsligt sade min kropp NEJJAGVILLINTETRÄNGASMEEEER. Och ja.. vi flög ut mitt i kön med tio pers bkom och tio framför..

Imorrn blir det mysepys på eftermiddagen och födelsedagskalas för Lilly. Förmiddagen kommer att bedrivas på BVC med föräldragrupp.. om vi hinner.. och sedan därefter halvårskontroll för lilleplutt.
Trevlig dag och kul att träffa folk igen. Sjuk är jag inte direkt längre illamåendet har gått över och kräkts har jag inte gjort sedan i sön/mån. Hoppas bara jag kan äta lite mer imorgon för aptiten har varit helt borta. Har bara blivit urkig av att titta på mat. Men det kommer förhoppningsvis tillbaks på kalajset imorgon!
Här kommer lite bilder från dagens mysepys och en tomte på Maxi igår som fick massor med tanter att lägga huvudet på sne..







Simsalabim!


0 kommentarer