Annandag

Julen har verkligen fullkomligt ramlat förbi. Martin och jag har ju varit i degeberga förr om jularna om man säger så och det har helt klart märkts på våra invanda rutiner..
Skrev kanske ett litet kort jag saknar hemma inlägg för några dagar sedan och även detta är ju intet nytt här i skogarna. Jag får lätt lite lappsjuka här efter några dagars familjemys. Längtar ut, hem till vänner, människofyllda gator och tja.. det vanliga.. Boten på detta blir att åka iväg ocg träffa folk helt enkelt vilket vi även gjorde och lappsjukan pjoffs försvann i ett naffs.
Vi har annars haft en fantastisk julafton med mamma och pappa. Syrran och Jonas, pojkarna och Molly trillade in igår vid fyra för att fira julafton två vilket vi gjorde om än en någor tröttare än den första. Fniss.. Det BLIR ju bara så.. Man orkar liksom bara inte hålla julaftonstempo i två dagar så andra firandet blir ofta något lugnare med en outtalad längtan från de första deltagarna att gå och lägga sig tidigt. Så det gjorde vi och tog det riktigt ordentligt lugnt på juldagensfirandet.
Martin somnade till och med på soffan en stund på eftermiddagarn under tiden Flisan brände rundor på sin lilla trehjuling och Vincent, jag, mamma och pappa tittade på datorrer och busade med Vincents nya leksak.
Underbart var det verkligen och om jag någon gång skulle vilja fira om julafton igen så är det iår!
Idag vankas det julafton TRE i Tollarp då de ska firas med den Scönska/Lindahlska sidan. Julklappar blir det inga idag men en massa god mat och *huh* ohyggliga mängder av Claes hemmalagade julgodis som alltid kommer fram sist i soffan. Borde eg komma först ;)
Nix nu vankas det dusch och påklädning av hela familjen.. ja när jag sippat i mig sista slurken cappucino från min nya espressobryggare!

God Jul alla!

0 kommentarer