Sitter och..

mumsar brunch med äkta maken. Visst kanske inte världens mest sociala grejj att då skriva ett blogginlägg men stunderna som ges tid till detta är ju inte övermånga just nu direkt ;)

Igår var mormor och morfar på besök och herregud så mycket vi fick gjort! Det är underbart när mormor och morfar kommer. inte bara för att vi liksom just.. myser.. utan även för att det ger lite fria händer att få små projekt, typ dammtorkning, tavelupphängning, undanplockning, byte av sängkläder.. och dyl. avklarade.

Igår fick vi även projekt vardagsrum på g också då en styck tavla sattes upp och fyra tavlor togs ned. Idag fortsätter projektet då hela familjens Shönis ska bege sig ut till IKEA och inhandla ramar.

Upp på väggen skall våra finfina Christianiatavlor komma. (morfar tyckte iofs att det gjorde så att det såg ut som att vi var "knarkare"..) Men vi är nog beredda att ta den chansen ;)

M och jag inhandlade dessa finfina tavlor i vårt "förra liv" runt 2000 då vi vid två olika tillfällen var och besökade Köpenhamn. Christianiabesöken genomfördes båda gångerna dagen efter partay då vi drog till Christiania för att strosa och käka frukost/lunch.
Kommer fortfarande ihåg båda besöken som helt ljuvliga, tidig höst med krispig luft, en lätt bakishet i kroppen men sådär fjantigt nykära som man bara kan bli efter en lyckad weekend i Köpenhamn.

Tavlorna skall alltså upp och jag tror att både M och jag kommer titta lite smått nostalgiskt på dem i framtiden och få något lite lyckligt i blicken :)) Älskar ju den där stora lunsen fortfarande ganska mycket.. även om jag just nu inte har tid att visa och säga det så ofta som jag vill..
Om du läser M.. jag älskar dig!
0 kommentarer