Sitter och är glad i magen

trots att jag är attans sugen på frulle ;)
M och Flisan är nere i stan för att skriva ut inbjudningskort till dopet och ja.. vet inte riktigt hur eller om vi tänkte men någon frukost blev det bara för Flisan innan de gav sig iväg. Har stora planer med min kurrande mage att dra ihopa en riktig engelsk frukost till hela gänget som står färdig när de kommer hem MUMS!
Igår var vi bara hemma och kryade på lillebror som helt klart är på bättringsvägen men inte frisk än. Igår var "den gnälliga dagen" då ingenting passade och han var ledsen hur vi än gjorde. Jag var glad att M kom hem tidigt från jobbet. Han hade haft jourvecka och slutar då automatiskt kl 13 på fredagen.
pNär han kom hem var tanken att vi skulle åka och köpa äppeljuice och potatis (jag vet.. storhandlinga va ;) till kvällens middag som skulle bli fylld fläskfilé med klyftpotatis. Ja och juicen skulle faktiskt bli till en läcker drink som vi skulle ta efter maten och lyxxa med efter allt skräp som hänt oss senaste tiden.
När M kom hem var jag bottentrött på ledsenhet från lillefis. Kände att ett break från alltihopa var väl behövligt så jag och stortrumpan gav oss iväg ensamma till Burlöv center för att shoppa.
Mötte upp med Håkan och Lovisa, barnlösa dagen till ära! (ja inte helt såklart..) Vera var ju på inskolnings på nya förskolan ;)
Fick en mysig liten fika innan jag och duktigaste tjejen gav oss in för att slåss med alla andra tokiga fredagsshoppare. Väl hemma igen avlöste vi M som då var ganska trött och ledsen på all ledsenhet från lille V. Lagade middag som inte blev riktigt som vi tänkt oss.. glömde helt bort fina drinken och sovkraschade tidigt allihopa. So vtill.. håll i er.. 5 innan jag väckte lilleman för att äta.. nästa väckning 9 och sen somnade vi ALLA om till TIO!
Tokigt..
Idag verkar lillebror verkligen vara tillbaka och, ta i trä, ingen extrem gnällighet än! Hungrig som tusan är han så det är mer eller mindre sträckamning som gäller idag verkar det som. Känner mig iallafall glad i magen att han är bättre och så stolt och glad över min underbara storstrumpa!
Nu ska jag maila över bilden till M så att det blir utskrivna kort på biblan!

Fully loaded har fått en ny innebörd ;)
vi kan kalla honom "biffen"



Flisan skulle prompt ha samma pyjamas som lillebror igår så.. såhär ser det ut när båda har PJ i stl 74/80..




Godnattpuss!

0 kommentarer