Plötsligt vänder det ;)

Japp lite upp å lite ner och plötsligt så vänder det. Från skalbaggsinvarsion, Lillfis som tvingar sina föräldrar att ta med extra trosor varje dag till förskolan, en tvättmaskin som slutar funka och gud vet vad mer som bara gick snett till tja.. att allt liksom börjar falla på plats igen!

Fick ärligt TOK-spel igår när vi kom hem och det var djur kvar överallt. Imorse vaknade jag och hittade fler levande och döda lite här och var igen och hade ärligt talat svårt att hålla tårarna borta när jag ringde till Anticimex och fick svaret:

-Nej några Kornvivlar finns inte på vår bekämpningslista så det får ni klara själva..

Eh va?! Tantan i luren hörde nog hur j*vla förbannad jag blev så två minuter senare fick jag löfte om att de skulle komma inom fem arbetsdagar.

Tvättmaskinen som byttes samtidigt som kylen och frysen innan vi åkte till la France började ju i fredags åter igen lukta mugg. Fick rådet från vår helvknasiga vaktis att byta tvättmedel och minsann. Herregud, det funkade! Fråga mig inte hur eller varför men det funkade, HALLELUUUJA!

Vid lunch åkte jag ner och hämtade Flis och fann en strålande glad liten fis som stolt presenterade mig för alla sina kompisar och självsäkert domderade alla att visa för hennes mamma att visa hur de brukar leka. Trygg var förnamnet för hur hon verkade och det lyste trivsel om henne. Dessutom behövdes inga nya trosor idag. Piieh.. (alla ordinarie fröknar var tillbaks och Flisan förklarade att hon inte ville säga till vikarierna att hon behövde gå på toa..)

Flisan var nästan lika glad på förskolan idag som hon var i badkaret i Degeberga i lördags kväll :)


Åkte vidare till biblan med två väluppfostrade småkiddisar innan det bar vidare hem till Lina och Lilly för mys, massa fniss och tid som fullkomligt flög iväg. Avslutade besöket med att säga MEN JAG ÄR INTE  KLAAR! För precis så kändes det!
Sötnosar!



En Flisa som tycker Lilly är "liten och söt"




Som tur är är en date i veckan inplanerad framöver för nyblivna tvåbarnsmorsorna med småkiddisar (en timmas skillnad på de yngsta (!) )som verkar trivas perfekt ihopa. När vi åkte hem idag var det tyst i baksätet och sedan hördes det..
"Mamma.. Mamma jag väldigt mycket älskar Lilly"
Mamma fick såklart tårar i ögonen. Tänk vilken tur jag och Flisan har som hittat så fina "nya" mammabarnkompisar!
Väl hemma gav vi oss ut på Kornvivelsjakt och till vår stora förvåning hittade vi bara en enda död stackare! Lyckliga satte vi oss och myste och pratade i soffan alla tre innan pappa kom hem och Flisan och jag körde ner till Entré för att titta lite på höstkläder.
Himlans underbar dag blev det idag som faktiskt känns som starten på slutet på all otur :)
Imorrn blir det ny vivelsjakt så håll tummarna nu för att det inte ska komma fram fler små rackare från gömmorna!
2 kommentarer
Nina Wiklund

Och så blev det alldeles platt fall :(

tycker så synd om er!

Tveka inte att ringa om ni behöver hjälp, lova det!!!

Sara

Grymt fin blogg! :D