Mammaskap..

leder inte bara till underbara barn.. utan även till underbara nya vänner..
Vänner som nu blivit inte alls så nya längre och nästan ännu lite mer underbara än när de trillade ner i vårt liv.
Det blir sån där härlig kaos alltid när vi träffas. Det tjuts, fnissas, skrattas, busas, trillas, gråts, bråkas, skriks och kramas om vartannat i en enda salig röra. Barn gosas lite hit och dit och ja idag ammades det lite hejsan svejsan och lille Vincent fick åka från famn till famn då jag var tvungen att ingripa på annat håll.
Man kan liksom inget annat än älska det..

Herregud alla sitter ner på rad.. har det hänt förrr??! Var tvungen att föreviga ögonblicket..







Hmm..

När M kom hem drog flickorna bus och deras mamsar ner för lite egen "tjejtid" som Flisan kallar det när hon och jag åker iväg själva :)




var Flisan är? Kolla handen bakom VILAs skylt :) Hon hade en hel del spring i benen..

Flisan börjar verkligen gilla att gå till förskolan och varje dag leker hon i "dockis" med kompis Ebba och Alice. En go glad unge att lämna och att hämta som igårkväll till och med talade om för sina överlyckliga föräldrar att hon "trivs" på sin förskola. Jag trivs också på Flisans förskola och det är riktigt kul att knata iväg vid lunch för att hämta henne. Personalen är kalastrevlig och man kan liksom förstå varför Flisan passar så bra in där. Det är nästan lite som hemmakänsla på hela stället och det gillar verkligen jag!
Men usch jag är faktiskt riktigt orolig för hur det skall gå med sömnen inatt.. liten nätt orosklump i magen.. Men det blir nog bra!
Imorgon kommer Jonna och TuvanDuvan+lillebror hit och myser lite med Mig, Flisan+lillebror. Det ni det ska också bli så uschligt mys! Hade först tänkt köra ihopa en paj men efter att ha konstaterat att Kornvivlar har invarderat vårt hus får nog fru Schön tänka om attans fort och sno ihopa något mjölfritt istället. Ok.. vi har INTE kornvivlar i mjölet inte ens i köket men bara tanken på det får mig att må illa. Så nu kör vi lite GI ett tag ;)
Vad Kornvivlar är.. usch jag orkar inte förklara vi kan nöja oss med att det är en äcklig skalbagge som flyttade in hos oss i julas när Martin köpte en påse fågelfrö som han bestämt lade in i VÅR GARDEROB!
Hmm.. igen.. hahaha gud vad jag klagar.. men jag gillar INTE kornvivlar..
Nopps nu är det bestämt dags att säga nattisnattis och bege sig mot sängen för en sista amning innan det är dags att sova.
nattis..
0 kommentarer