Läste snabbt

igenom mitt inlägg från igår och blev alldeles full i fniss.
Varför i hela nedrans friden skiver man ett sådant inlägg egentligen?! För att folk ska tycka synd om en.. knappast.. för att gnälla.. kanske.. för att tycka synd om sig själv en liten snutt.. nja.. Mest tror jag att jag skrev för att det var liksom så himlans skönt att bara skriva ner hur bottentrött jag var. Sådärja, tänkte jag efteråt.. så var det nedskrivet nu fortsätter vi..
Gårdagen var ju inge vidare måste jag erkänna. Min mammaförmåga var ganska begränsad och ungefär på nivå med en ensamstående bakfull joggingdressklädd mamma med cigg i mungipan med tio ungar på en regnig campingsemster i juli..
NOLL
Gnällde gjorde jag, och hade inget tålamod. Orkade nästan knappt med mig själv. Båda kidsen svarade glatt med att trotsa och gnöla i kapp med mamman.. suck.. Det var en sån befrielse när klockan slog sängdags att jag nästan blev gråtmild när tandborsten åkte fram.

Imorse vaknade jag så utvilad som man kan bli som nybliven tvåbarnsmams. Planen var uppgjord på förhand. Flisan på förskola och jag skulle till staden med samma underbara mamspolare som jag spenderade dagen med igår. Kände mig nästan som en Dr Jekyl och Mr Hyde när jag dök upp nere på stan där jag mötte upp Lina. Skillnaden från det PMS monster man glatt kunnat likna mig vid igår måste ha varit slående.. tur att ho inte gjorde slut med mig på kuppen igår..
Hade i vart fall en UNDERBAR förmiddag men supernajs frukost, underbara småfisar och glad shopping på stan efteråt. Köpte ett par finfina bruna gubbiga finbyx till lille V och en brun manchesterhatt som var helt ljuvlig att skåda på hans huvudknopp där han flög fram i Babybjörnen.
Vid lunch blev det ett snabbt besök på jobbet där jag fick krama om alla. Sicka godingar man jobbar med, ärligt talat nästan så jag längtade tillbaks för en minut!
Svuschade ner och hämtade Flisan, åkte hem och åt äppelpaj och vaniljsås så det stod ut ur öronen på oss.. gjorde lite pyssel med pärlor, målarfärger och min fantastiska limpickadoll.
Flisan njöööt, hon är en sån pysseltjej! Lille V låg även han och njöt såg det ut som eftersom han hade värsta smilet på läpparna under hela pysselstunden. Kanske gillade även han pärlor eller kanske var det bara så att han trivdes att ligga och vara med och pyssla brevid oss i stora dubbelsängen.
Urmys och kul hade vi iallafall!
Vid fem drog vi ner till simskolan och avlevererade Flisan till pappa och sen drog jag och lille V iväg och handlade. Ikväll har tiden bara rusat iväg och nu är det sovdags.. så snippsnappsnut så var sagan slut!

Sötaste Lina!



ÄNTLIGEN, bilterrorn är över. Lille V har flyttat fram och airbagen är urkopplad :)




Farväl skrik, bara gäspar och leenden :)

0 kommentarer