Hmm..

Jag försöker alltid tänka att det finns en mening med allt och tycker att det gör livet lite enklare att leva. Oftast kan man finna en anledning/mening med det som sker och plötsligt känns det jobbiga mindre jobbigt och nästan begripligt.
Men.. det som hänt oss nu har jag haft svårt att förstå varför..
Igår ringde jag till anticimex efter att iförrgårkväll luskat reda på att vi har försäkring som täcker skadedjur. Baggen vi har är en slags mjölbagge som under vår semester fullkomligt tagit över lägenheten. Rådet jag fick fick mig att nästan börja gråta. Släng precis ALLT i matväg i köket. Töm ALLA skåp.. Dra ut ALLA möbler i hela huset från väggarna. Spruta med Radar i ALLA skåp och lådor, runt ALLA lister i hela huset, spraya en dos rakt in i alla rum samt samma sak i garaget.
Två sopsäckar med mat slängde jag igår.. huset är i en enda röra med grejjer och möbler överallt. Vi har i princip ingen mat mer än den i kyl och frys där det heller inte finns så mycket eftersom vi tömde när kyl, frys och tvättmaskinen gick sönder innan resan.
Igårkväll fick Martin spruta allt medans jag och båda kiddisarna gick hem till våra underbara grannar Nina och Marcus och myste. Innan dess hade Flisan varit på förskolan hela förmiddagen och hade haft urmysigt sällskap av Jonna, Tuvalisa och lillebror hela eftermiddagen. Kan säga att när vi trillade hem igårkväll klockan kvart över nio var Flisan (och jag..) trötta. Vår lilla lillebror gillade inte alls kalabaliken igår och sov dessutom dagen till ära 2 gånger 20 minuter på hela dagen. Resten tillbringade han med att vara vaken, ganska otillfredställd och ivrigt korvandes.
Näe.. någon mening med detta har jag lite svårt att förstå men jag försöker.. kanske börjar jag närma mig.
Det positiva med allt är att vi har fått en riktig storstädning av huset. All mat är slängd och nu börjar vi om på en ny kula. Kanske finns det en mening med det? Kanske ska vi börja på ett nytt blad vad gäller mathållning nu när Flisan efter att ha blivit storasyster inte längre äter som en mus utan har en fantastisk matlust.
Ja det är så jag tänker nu och det hjälper lite.
I helgen flyr vi kaoset här hemma för sommarstugans lugn. Måste bara åka och laga bilen först eftersom den också är trasig trots att vi lämnade den på service dagarna innan resan. Kom hem och mötte en bil med behov av nya bromsar.. kanske fransoserna bromsade mycket.. ;) Martin får iallafall åka hem imorgon igen och spraya hela huset medans jag och småfisarna stannar hemma och får besök av finaste mormor som kommer och bjuder oss på hamburgerlunch klockan 12.
Det ska bli mysigt och härligt att för första gången på evigheter vara ensam (om man räknar bort fisarna..) med mamma som alltid annars har pappsen på släptåg.
Härligt att känna att man har ett skydddsnät också när sådant här händer att alla öppnar upp dörrarna och vill hjälpa. Det värmer när det känns motigt..
Ha en underbar helg för det ska vi försöka ha!

Inget kul att vara hemma när allt i skåp och lådor ligger huller om buller bland döda skalbaggar..





0 kommentarer