Tiden

lunkar vidare och jag fortsätter ventilera mig här..
Pappa ringde precis och vi har pratat i tjugo minuter. Tjugo över tio är inte en vanlig tid för min pappa att ringa men det var inte min vanliga pappa i luren heller.
Han hade lugnat sig och lät mycket mer samlad än han gjort de senaste dygnet. Han berättade vad som hänt med mamma. Vad det var som gått tok och bara de att få klart besked vad det var kändes lite avlastande på något vis.

Mamma hade haft streptokoker, sådana som orsakar halsfluss, i kroppen och de hade angripit hennes organ när hon inte gick iväg till läkare och fick penicillin. Till slut slogs immunförsvaret ut och hon drabbades av blodförgiftning.

Nu är vi vid punkten att narkosen håller på att gå ur hennes kropp vilket tar tre dagar. På söndag bör hon förhoppningsvis vakna om allt går som det ska. Problemet är bara att hon drabbades av två hjärtstillestånd igår vilket gjorde att hon inte hade cirkulation i kroppen. Det är med andra ord omöjligt att säga vilka skador hon fått på grund av detta. Organen kommer enligt läkaren att reparera sig själv men frågan är om hon har fått några skador på hjärnan. Ingenkan säga utan det är bara att vänta tills på söndag om hon vaknar och då i vilket skick hon är i.

Nu blev jag tom igen.. tom på energi.. så rädd.. så rädd..
0 kommentarer