Teater och en vandrande disktrasa

Gjorde ett tappert försök att vara social och åkte hem till våra slitvargar till vänner för att lämna några flyttmuffins och säga hej. Tanken var god.. tänkte bara prata lite och vara social i tre minuter innan vi åkte vidare.. men det gick inte riktigt som jag hade tänkt.. Slutade med att jag grät och lämnade huset med tårarna rinnande. Ganska misslyckat socialt trevligt besök alltså..

Fortsatte lite smått skamsen ner till biblan för att gå på teaterna "Trädet" med Flisan.
Flisan äälskar teater och satt som förtrollad i stolen genom hela föreställningen.
Var riktigt spännande att sitta och titta på alla barnens olika reaktioner under föreställningen. Kunde utkristallisera två solklara typer. Något mellanting tycktes inte existera. Typ ett var med som tusan under föreställningen, sjöng med och ropade när sagofén Isadora frågade den unga publiken om något. Typ två satt tysta och var helt förtrollade av det som skedde på sen. Blinkade knappt av ren skär spänning.
Flisan tillhörde förstås typ 2 och var som väckt ur en förtrollning när vi slutligen skulle gå hem :)

Efter teater passade vi på att gå in och läsa saga i träbåtarna på barnavdelningen, välja ut och låna ett gäng böcker och sist välja ut tre filmer att ta med hem. Flisan var överförtjust över besöket och äälskar biblioteket. Vi hann knappt hem innan hon kallt konstaterade att hon ville åka dit igen meddetsamma!

Efter lite fusk halvfabrikats "Massaman" med kyckling gick luften ur mig och jag har fortfarande inte hittat den. Har SOVIT i två timmar på sängen och känner att jag skulle kunna sova en evighet till Är bara helt utpumpad och slut både fysiskt och psykiskt. Känner mig lite lik en urvattnad disktrasa..

Flisan och M ligger på soffan och läser böcker tillsammans så jag tror jag ska masa mig in och mysa ner mig med dem.. somnar jag så somnar jag..

Sagofén Isadora in action


Förtrollad Flisa


0 kommentarer