Mysig mammadag

Med försmak vad som komma skall (dock utan bebisskrik ;) vankades det idag då det var dags för tjockisbrunch på Mölledalsgatan. Hade fruktanslöst mys och kul dag men.. piiieh vad trött jag är ikväll! Blev nämligen även långpromenad på stan i eftermiddags vilket fullkomligt tog musten ur mig. Men, det var så värt det!
Fossingarna, vaderna och de gamla kompisarna mr Braxton Hicks tyckte nog att promenaden kanske var aningens lång men jag, Flisan och kompisarna njöt i fulla drag!

Har helt enkelt haft en förbaskat härlig tjockisdag!

Pricken över i-et kom nog ikväll när Flisan och jag promenerade tillbaka till bilen och gick över kanalerna precis just när "Rundan" kom förbi. Flisan tyckte det var så faschinerande med båten som gled fram på vattnet och just då såg styrmannen på båten henne, ropade till de andra och så gott som alla vinkade på lillfisan. Snacka om lycka.. hon nästan hyperventilerade när hon skulle berätta det för pappsen vid middagen ikväll!

En annan helt underbar sak som hänt idag är att jag fått prata med mamma. Provade att ringa på hennes mobil och hon svarade! Pratade hela 5 minuter och mamma kunde berätta lite själv om hur hon hade det. Det var helt fantastiskt och kändes näst intill overkligt..

Imorgon vankas det ultris för lilla Vincent kl 08.00. Fliselisan får inte förlja med eftersom inga barn får komma in i ultraljudssalen. Dessutom, efter ultris, åker jag iväg på vanligt barnmorskebesök. Men sen, efter det, blir det till att hämta upp lillfisen som haft påskkalas på förskolan.

Ska bli så spännande att se Vincent imorgon.. hoppas bara att han ligger bra till så att vi kan få en bild med oss hem på Vincent Harry Varg Schön i 3D! Det hade varit så faschinerande att se vem det är som gömmer sig därinne.

Avslutar med några bilder dagens mysbrunch med fina tjockiskompisarna Lina och Jonna med småbrudarna och tillika blivande storasyrrorna Lilly och TuvaLisa.

Kan avslöja att både Flisan och jag uppskattade besöket MYCKET!

















0 kommentarer