Ah hem ljuva hem..

Det är nåt visst att sätta tassarna innanför dörren efter jobbet. Tänker kanske lite extra på det just nu eftersom föräldraledigheten närmar sig med stormsteg!
Lillpluttis i magen gör sig alltmer påmind.. på alla sätt och vis.. De där starka buffarna har övergått till kickboxningar som, i fel läge, kan orsaka små kvävda tjut från Vincents väna moder. Speciellt "krafsar" han längst ner med händerna (tror jag att det måste vara iallafall) han liksom puttar ut mot högra sidan och jag lovar det kan göra riktigt ONT när han fåt in en fullträff. Igårkväll när Flisan (äntligen efter all påskledighet) somnat låg M och jag i sängen och myste framför tv'n. M kliade mig på ryggen och jag höll precis nästan på att somna när Vincent satte in en av sina mästerligt placerade puffar i höften. En millisekund senare stod en höggravid kvinna rakt upp i sängen klarvaken och en mycket förvånad make låg kvar och beundrade heffaklumpen.

Idag har annars dagen varit ganska så lugn. Är så mästerligt trött nu eftersom jag är uppe minst fyra gånger på kissrundor varje natt. Så dagen idag har därför blivit lite härligt fjantflamsig. Med en hel del gravidhormorner i kroppen har jag även lyckts gråta en skvätt av ren skär lycka på grund av ett framgångsrikt ärende på jobbet.. Jaja..

Tankarna har annars gått på högvarv nu av allt kul privat tjoffs som vi håller på med just nu.
Nästa helg är det valborgskalajs hos oss med en massa mysiga stora och små prickar som kommer hit och grillar. Efter lite matte har jag kommit fram till att vi blir hela tjugoen stycken (!) vilket ska bli så ohyggligt kuligt!
Undrade för en stund i eftermiddags hur i hela världen det kunde bli så många men allvarligt talat var det nog tur att några tackade ner och ändå finns det så många som jag verkligen velat skulle komma men som inte fick plats. Får nog köra en "Valborg 2" lite senare för att alla ska få plats ;)

Annat kul som är i görningen är en styck tjejdag som planeras för fullt med kompis Lovisa 14 maj. Ansiktsbehandling och lunch är bokat och även en annan hemlig sak som ska bli henne födelsedagspresent. Attans kul och mys ska det bli iallafall!
Får göra som alla säger till mig och passa planera in egaboostgrejjs nu innan Vince kommer. Har nämligen en vag susning om att det kommer bli ganska fullt upp sen ett tag framöver..

Som jag bubblar på idag.. nä nu ska jag duka! (iintressant va..) Och.. på tal om ingenting, Flisan har börjat verkligen gilla sin förskola!
0 kommentarer