långledigheten blev

verkligen jättehärlig..
Massa mys med goa vänner och men ändå en hel massa tid för mys bara vi i familjen.
Gillar verkligen det just nu.. är nästan lite beroende.. av mys med familjen.
Det är en massa tankar som snurrar i mitt lilla trånga huvud annars och en hel del oro.. Så de där stunderna bara med familjen, iklädd mysbyxor och mina pensionärstofflor med håret i fulknut, är verkligen guld värda.
Längtar så jag kan smälla av efter det där ultraljudet den 5 november. Känns som att det kommer förändra min tillvaro en hel del. Längtar så efter att bli av med den där lilla hårda orosklumpen i magen, som trots att jag konstant försöker förneka dess existens, tyvärr envisas med att existera ändå! Jäklans klump.. (syftar INTE på dig då Alice för du är det mest underbara lilla "klump" som finns just nu!!)
Det känns faktiskt som en evighet tills 5 nov om jag ska vara ärlig.. fast det bara är två futtiga veckor bort..

Ikväll har vi precis ramlat hem för kvällen. Tisdagskvällar är ju simskola för storasyster och trots att det bara varar till sex tar det ändå en bra stund innan alla duschat, klätt på oss och kommit hem igen. Storasyster ääälskar sin simskola och trivs bokstavligt talat som fisken i vattnet. Hon skuttar helt orädd från kanten och "simmar" glatt när man släpper henne. Visserligen kommer hon ju inte framåt utan sjunker som en sten men armar och ben viftar som bara den och hon har ett stort leende på läpparna hela vägen ända ner till botten där vi fiskar upp henne.
Otroligt.. och otrooligt härligt att se henne så lycklig i vattnet!
Idag var jag grymt förutseende före simmet, tyckte jag själv iallafall.. Innan vi packade ut oss i bilen hann jag stoppa in en oigenkännlig bit kött från frysen (tror det var fransyska) i en gryta och ösa på med massa grönsaker och buljong. Tjoff in i ugnen på 200 grader och middagen var klar när vi kom hem!

Sicken kanonidé! Vet inte hur många tisdagskvällar vi annars kommit hem halvdöda av hunger och kokt korv eller något annat äckligt blivit kvällsmat. Känns som att tisdagsgryta i ugnen får bli ett stående inslag i familjens veckomeny från och med nu!
Nu ska jag sjunka ner i sängen med de andra två sötisarna. Halsen gör attans ont sedan i eftermiddags och jag är varm som en kamin så gissa om det ska bli skönt!
och ja.. mjukisbyxorna, tofflorna och knuten är på ;)
0 kommentarer