Snuv och skruttdag

Vilken dag jag haft på jobbet idag. Hektisk som attans och rädd som tusan har jag varit. Usch ibland gillar jag inte mitt jobb alls faktsikt.. eller jo jag gillar vissa delar men att behöva vara rädd och kanske särskilt rädd för sin familjs skull.. USCH!
Så nog gnällt..
Storasyster har smittat ner todo la famiglia nu så det var en snuvig morgon som imorse gick oss till mötes. Jag vaknade redan klockan sex efter nattens grubblerier och gick upp och tog en lååång dusch så dimman låg som ett täcke över hela badrummet.
Trodde att jag skulle vara ensam men vid sju knackade det lite försiktigt på dörren och in steg snorfia 1 och snorgubbe 2 :) Båda med leenden på läpparna och kramiga till tusen.
Inte vet jag hur det gick till men det var jag med (och på ett strålande humör) så jag fick faktiskt lite morgongos med familjen innan jag pep iväg till jobbet.
Hade förväntat mig en lugn ensam morgon eftersom jag var ensam herre på täppan till kl 11. Kokte kaffe och mjölk i godan ro till en stoor härlig latte när jag plötsligt fick för mig att slå en glimt i kalendern.
Tur var det..
Klockan halv nio, dvs ca tio minuter senare, skulle jag ha möte, ensam, och det skulle då finnas kaffe, fika och en laddad Alicemams på plats med stenkoll på läget.
IIiiiiiiii!
Det gick men med min förkylda målbrottsröst som inte alls ville som jag ville hade jag stora svårigheter att hålla mig för skratt själv.
Resten av dagen blev som sagt kaos.. som jag av förståliga skäl inte kan gå in på.
Men.. nu ikväll blev jag upphämtad av M och storasyster på baksidan av jobbet (eftersom jag inte vågade gå ut på framsidan). Vi åkte hem och lagade middag och storasyster lagade själv brevid mig på sin egen lilla spis.
Så härligt det är att se henne laga låtsasmat. Hon har en sådan inlevelse så ni anar bara inte. Berättar allt vad hon gör med. "Skalar potatis, steeeker, salt och peppar.. lock... väntaaa" och "SÅ"! ropar hon "Klaaart!"
Och så får man smaka och berömma henne för hur gott det är.
Underbart att bara titta på henne.. sånt behövs dagar som denna.. Hoppas morgondagen blir lite bättre..
CIAO!
0 kommentarer