Naaw..

Usch, jag har riktigt uschligt dåligt samvete för att jag skriver så lite för tillfället. Ingen riktig förklaring har jag heller förutom att min insida blir mer och mer ett vandrande kaos för varje dag vi närmar oss ultraljudet.
Tänker så ofta tanken att jag ska skriva men varje gång jag sätter mig kommer det bara fram en massa bubblande oro för hur det ska gå.. och vem vill läsa det?!
Inte jag, inte ni och inte Alice om tjugo år..

Skriver jag om något annat när insidan känns kaos är min egen känsla näst intill som att jag fejkar, ja nästan ljuger! För det är inte det som finns inom mig just då.. det är tankar om torsdag..
Nej, nog snackat om oron nu till något trevligare när jag fått ångestat av mig lite ;)

Ikväll var jag iallafall, trots mitt insides kaos, på me&i party på granngården hos fina N som jag jag inte sett på väldans länge. Var så härligt att se henne igen och alla andra underbara mammakompisar som jag nästan inte sett röken av sedan i somras.
Handla skulle jag ju inte.. men ändå så stod jag där helt plötsligt glatt nickades när försäljningstantan glatt sa "ja och så kommer dina kläder om tre till fem dagar"
Eh..? Vilka kläder.. jag hade väl inte handlat eller...?

Jodå.. såklart handlade jag.. En kofta till mig som ni kan se HÄR och en tunika/klänning till storasyster som ni kan skåda HÄR
Nöjd blev jag över mina köp ändå och det kändes faktiskt lite lyx att få shoppa loss!

Kanske var storasysters present lite utav en "dåligt mammasamvetepresent".. Det tog så emot att lämna henne idag efter knappt ha fått träffa henne alls. En knapp timma fick vi bara tillsammans och den gick mestadels åt till simträning! Det riktigt sved när storasyster och M lämnade av mig på granngården efter simmet.
Storasyster grät och skrek "mammaaaaa inte gååååå" och hela mitt inre krampade av ovilja att lämna henne. Men.. jag hade bestämt mig och jag VILLE verkligen gå på festen.. Det gjorde bara så ont när hon blev så ledsen..

När jag gick från festen ringde jag hem på mobilen (fegis som jag är..) och pratade med storasyster hela vägen hem. Gissa om hon blev exalterad när jag sa att det snart skulle knacka på dörren och att hon minsann fick gå bort till ytterdörren för att se vem det var.
"Mammmaaaa" hörde jag tjutet på långt avstånd och jag fick så många pussar när jag steg in genom dörren att jag troligtvis dubblerade hela årets pussrason på ett naffs.

Hann med att gosa en liten liten stund innan hon slocknade lyckligt snusandes på min hals. Vilken *Lycka* Det är sådana stunder som man vadderar och stoppar in i ett minnesfack i hjärtat för att ta fram när de behövs..

Nej, nu är klockan massor och jag är verkligen dödstrött. Avslutar med en bild på finaste storasyster från hennes utflykt med pappsen i förrgår :) 

Min lilla gosa som jag älskar dig..

0 kommentarer