Mitt i natten igen

Börjar känna mig som "Jack Killian" radioprataren i min gamla favoritserie "En röst i natten" som gick på tv när jag var barn. Vi, i familjen Alice, har nyss kommit hem från kvällens begivenheter trötta men nöjda alla treochenhalv. Storasyster sover sen i princip vi satte henne i bilbarnstolen och M ligger här och slötittar på tv brevid mig. Jag har precis ätit nattmacka och borde egentligen redan följa storasysters exempel.. men.. måste bara berätta..

Vi har haft en fabulös kväll ikväll. Supermys med massa underbara människor och god mat!
Vi har varit på inflyttningsfest i Kävlinge hos goda vänner och trots att festen började klockan tre gick timmarna rasande fort! Åldern var blandad mellan 0 och 75, precis som jag älskar, och en härlig blandning av olika människor. Barn var det gott om och storasyster busade järnet. Till slut runt åttasnåret blev hon så trött att hon helt sonika gick och lade sig brevid mig på golvet under sin egen barnstol! Jag gick efter en stund in och lade mig med henne i J&K's sovrum men se då hade bönan redan fått sin powernap och piggnade till på ett naffs.
Mysigt var det iallafall och storasyster avslutade den härliga kvällen med att sitta och läsa bamsetidningar på golvet med pappa K. Otroligt söta var de! Nu är det definitivt dags för sängen innan jag sitter och somnar..
En annan sak som var mysig var att få visa den lilla putmagen.. Det är verklig lycka det..
Kram på er och natti natti!
1 kommentar
Anonym

Ja, den putade allt lite grann :)