Fars dag i casa Alice

Hoppas verkligen det här illamåendet går över om en vecka.. Kommer lite till och från fortfarande, inte varje dag utan mer kanske varannan var tredje. Är lite handikappande att må så illa.. man blir inte jättesugen på att hitta på något eller ge sig ut och trängas med andra när det är som värst. Nej, nog gnällt ska strax utmanan ödet och ge mig ut i julhandels IKEA för att köpa tyg!

Morgonen började annars tidigt för min del. Vaknade klockan fem och hade jättesvårt att somna om. Storasyster och M sov som stockar och mot all förmodan somnade jag efter en hel del vändande om vid sju och sov till halv nio. Tur annars hade jag nog varit trött som attans idag.
Hade inte köpt någon farsdagspresent ännu så jag petade på Flisan som markerade att hon ville sova vidare. Gick alltså själv upp klädde på mig drack en stor kopp kaffe och gav mig iväg. Handlade mysfrulle på Willys och stod sedan och väntade (!) på att Biltema skulle öpnna. Första kunde på plats.. kände mig som en tokig pensionär..
Fick hjälp av en ung attans smilande kille som till och med gick ut och tittade på bilen för att hitta rätt mått på de fäljar jag skulle köpa :) sicken service ;))
Gick fort som tur var.. Biltema är kanske inte en av mina favvisbutiker..
Åkte hem och möttes av vakna familjen. Eller ja, delar av familjen var vakna iallafall *hih*. Tror att en viss pappa K's drinkar hade gjort sitt till för min högt älskade makes något trötta uppsyn.
Storasyster hjälpte till att slå in paketen och målade själv ett grattiskort till pappa. Sen blev det mysfrulle med tända ljus och med alla tillbehör som man bara kan önska sig. Jumms!
Storayster var så exalterad när M öppnade paketen att hon flämtade. Av frukosten valde hon som vanligt ut EN sak att äta. Fniss.. idag blev valet leverpastej med yoghurt. Inget bröd utan BARA leverpastej.. ja just det några räkor smög nog sig ner också eftersom det var mitt val på söndagsmackan.
Nu står redan middagen redo i kylen. Redo för att stoppas in i ugnen när vi kommer hem från IKEA i eftermiddag. Ikväll blir det lite finmiddag eftersom det är fars dag; söndagsstek med grönsaker, kokt potatis och sås. M's favvismiddag för övrigt :)
Nä nu är resten av familjen färdig så här kan jag inte sitta längre!
Avslutar med en kalaspingla lagom exalterad över att pappsen strax ska öpnna present!


 

1 kommentar
Lovisa

Underbar tröja!! Var köpt?

Å hennes hår är så fint nu, påminner om Veras för nåt halvår sen. Vill hon ska få tillbaka lockarna igen!!