Underbar julafton

Med precis allt.. god mat, julmys med familjen, kanonpresenter.. Fick dessutom den finaste presenten av alla när jag mitt i natten vaknade av att Alice busade loss i magen. Som jag njöt.. Jag tror ärligt talat inte att det finns någonting i hela, HELA världen som går upp emot den känslan. Att känna sitt barn sparka riktigt för första gången, inte bara fladder utan riktiga rörelser med små små lätta sparkar. Som vispgrädde på chokladen, som en kram när man som bäst behöver den en njutning som ingenting kan uppmäta sig emot.
Dagen blev härlig även idag. Vi stannade kvar och bara slappade hela familjen med mormor och morfar. Åt massa god julmat som var över och länsade chokladkartongerna.
Lycka i familjeformat!
Väl i Degeberga blev lyckan lite omskakad men faktum är att både jag och M fnissade så vi höll på att kissa på oss i snön..
Väljer att berätta i bilder.. det blir ju inte alltid som man tänkt sig ;)

Ett ihoparasat uthus som inte fixat all snö..

Ett uthus som inte orkade all snö..

En bil som fastnat i snön

En bil som fastnade TOTALT i snön med framdäcken och fick grävas fram..



och en igensnöad entré med en meter snö fram till dörren som fick skottas fram i elva minusgrader :)

Fast nu har vi mys framför brasan .. riktigt riktigt mys..





ibland är världen lite uppåner ;)









så mycket kärlek..
0 kommentarer