fortsatt mys i snöskogen

Flisan gör tummen upp för filmkvällar framför öppna spisen :) Igår var det Pirates of the Caribbean på SVT som (kryss i taket) hela familjen låg och myste framför. Hur underbart som helst men jag börjar känna lite kill i magen av längtan tillbaka till civilisationen. Ska bli härligt att komma hem imorgon trots att jag säkert kommer längta tillbaka samma minut som jag sätter fossingen innanför dörren hemma.




Flisan, barnet som ger sporten "pill i naveln" ett ansikte ;)

Just nu sitter jag framför öpnna spisen med en kopp kaffe. M och storasyster har precis gått ut iklädda full arktisutrustning för att åka pulka. Så skönt.. det är väldigt sällan jag sitter helt ensam så jag måste nog erkänna att jag njuter för fulla muggs. Har tagit fram julkappsbooken "Dybgkåt och hur helig som helst" vilken skall avnjutas precis här, alldeles för mig själv.
Blir kanske inte färdigläst idag precis för om lite mer än en timma ska vi åka till gammelmormor och morfar i ystad för middag och.. middag.. och middag.. blir alltid tokmycket mat när vi är där så i princip gör vi inget annat än äter en hel eftermiddag. *fniss* Men det ska bli kul ändå!
För M betyder det otroligt mycket att komma dit. M's mamma gick ju bort samtidigt som vi blev gravida med storasyster och mormor har alltid betytt mycket för honom. Det var till exempel alltid där de firade jul när han växte upp. Så i smyg så njuter jag nog lite av att se hur glad han är när vi är hos mormor..
Kom på att jag måste fixa julkappen klar också innna vi åker.. Har gjort två olika sorters marmelad och en flaska hemlagad jordgubbslikör som jag ska snajsa ihopa i en liten korg med sånt där genomskinligt prasselplast runt. (kommer inte ihåg vad det heter..)
Hmm.. får nog vänta lite med boken tyvärr..
1 kommentar
Nina Wiklund

cellofan ;)