Först lite gnäll..

Ååå vad trött jag är på vår förkylning och hosta! Storasyster är fortfarande inte frisk fast hon varit krasslig i över fem veckor nu. Tokigt! Igår kväll hostade hon igen så att vi fick byta sängkläder mitt i natten. Framåt morgonen vaknade hon igen av hostan och vi fick trösta i en timme innan hon lkunde somna om. Stackars stackars lilla älskling!
Ringde sjukvårdsrådgivningen imorse och fick rådet att bege mig till vårdcentralen igen. Så på måndag knatar M dit och får en koll och förhoppninsvis ny hostmidicin. Den hon fick förra gången är en pina att ge henne.. hon vill bara inte få ner den! Dessutom hjälper den inte ett smack så jag antar att vi får ta till starkare grejjer nästa gång..
Varför uppfinner de inte en god hostmedicin och fungerar till barn? Konstigt tycker jag!

Meeen.. blev ju gnälligt dethär.. skriver faktiskt ett nytt positivt inlägg istället för egentligen är jag inte alls så neggo som det kanske kan låta i dethär inlägget :)
0 kommentarer